כל הזכויות שמורות ל-'אביטה'. אין להעתיק, לערוך, לחתוך, לתרגם, או לאחסן במאגר מידע דף זה.
יתרו – להכניס רוחניות בגשמיות
השיעור לעילוי נשמת הרה"ח ר' אליהו ז"ל בן יצחק מיכאלשוילי
הקדמה
בפרשת השבוע מסופר על מתן תורה בהר סיני.
כל עם ישראל התכונן לקראת המעמד הגדול של נתינת התורה והתגלות ה'.
היה זה מעמד מיוחד במינו כפי שמתואר:
" וְכָל הָעָם רֹאִים אֶת הַקּוֹלֹת וְאֶת הַלַּפִּידִם וְאֵת קוֹל הַשֹּׁפָר וְאֶת הָהָר עָשֵׁן וַיַּרְא הָעָם וַיָּנֻעוּ וַיַּעַמְדוּ מֵרָחֹק. " (שמות כ,יד)
לפני מתן תורה
לפני מתן תורה הייתה גזירה: " הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם לַיהוָה וְהָאָרֶץ נָתַן לִבְנֵי אָדָם. " (תהילים קטו, טז)
השמים מסמלים את הרוחניות והארץ את הגשמיות.
כלומר רוחניות וגשמיות היו שני עולמות שונים ומנוגדים שלא היו יכולים להתחבר יחד.
החידוש במתן תורה
לאחר מתן תורה ביטל הקב"ה את הגזירה על ידי כך שנתן לעם ישראל את התורה והמצוות.
באמצעות קיום המצוות אנחנו מחברים את הגשמיות עם הרוחניות ביחד.
זהו בעצם החידוש העיקרי והכוח שניתן לנו במתן תורה.
החיבור בפועל
בחיינו יש דברים גשמיים רבים שאנחנו מכניסים בהם את אור הקדושה.
לדוגמא עור של בהמה שממנו יוצרים קלף וכותבים עליו מזוזה, תפילין או ספר תורה.
גם באכילה עם ברכה אנחנו מעלים את המאכלים לקדושה, וכן חפצי קדושה רבים.
תחושה נפלאה
בכל מצווה שאנחנו מקיימים בגופנו אנחנו מקדשים את עצמנו
על ידי כך שאנחנו משתמשים בגוף הגשמי לקיים מצוות רוחניות.
בחיבור בין הגשמיות לרוחניות ניתן להרגיש תחושה נפלאה של שלימות.
ההרגשה הזו נוצרת מכך שהושגה המטרה שלשמה נברא גופנו או הדבר הגשמי שהכנסנו בו קדושה.
חיבור תמידי
ההוראה "בכל דרכיך דעהו" משמעותה היא שבכל הדרכים והמצבים בהם אנחנו נמצאים
עלינו לגלות אלוקות ורוחניות בתוך הדברים הגשמיים שנמצאים סביבנו, כלומר ליצור חיבור כל הזמן.
בצורה הזאת אנחנו מרגישים בכל רגע את הקב"ה, תחושה נפלאה שמחזקת ומעצימה אותנו
ת'כלס
במתן תורה ניתן לנו הכוח לחבר בין הגשמיות לרוחניות.
בחיבור הזה אנחנו מביאים את העולם למקום שלם ומתוקן.
חפשו כל הזמן כיצד ליצור כמה שיותר חיבורים בין גשמיות לרוחניות.
דוגמאות:
- אוהבים לשיר ולנגן ?– תשירו, תנגנו ותחברו שירים העוסקים באמונה וקדושה.
- אכילה – הקפידו לברך לפני ולאחר האכילה.
- קריאה – קראו ספרי קודש המחזקים את האמונה.
ועוד מצוות רבות שבהם מאירים ומקדשים את העולם!
השיעור מבוסס על ליקוטי שיחות חלק ג, יתרו א.